روش صحیح انجام خانه داری برای جلوگیری از کمردرد

- تمامی کارهای خانه داری می توانند به راحتی انجام شوند به شرطی که خانم خانه دار توجه کند که در حالت تعادل لگنی باشد. در این حالت امکان خم  شدن یا پیچیدن ستون فقرات از بین می رود. در این حالت نکاتی در جهت اینکه چگونه حالت تعادل بدن سبب حفاظت از پشت می شود، ارائه میگردد:

1- درحالتی بایستید که پاهایتان به اندازه 25 سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند.

2 –ماهیچه های شکم را سفت کنید و حالت تعادل لگنی را برقرار کنید.

3- در این حالت سعی کنید کمر را بچرخانید( حالت تعادل لگن) متوجه خواهیدشد در چنین حالتی شما نمی توانید تا حدزیادی به  سمت جلو و پهلوها بچرخید.

– با توجه به نکات بالا، در ادامه شیوه درست و نادرست انجام دادن برخی  از کارهای خانه  را نشان خواهیم داد.

– خانمها  باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنند، این چنین کفش هایی وزن  بدن آنها را به قسمت جلو منتقل  می کند.

8-15 8-16

این عامل سبب قوس برداشتن ستون مهره ها، کوتاه شدن ماهیچه های ساق پا و خم کننده ران و افزایش استهلاک ستون مهره ها می شود.

به خاطر داشته باشید که سلامتی بدن، بسیارمهمتر از حفظ مد است. و سرانجام در این جا چند توصیه ارائه می گردد:

8-17

اگر می خواهید از تمامی عوارض کمر، به دور باشید، سعی کنید همیشه حالت تناسب بدنی خود را حفظ کنید و اگر اضافه وزن دارید به سرعت نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید. به خاطر داشته باشیدکه اضافه وزن علاوه برکمردرد، سبب بیماریهای دیگر نیز می شود.

منبع :کتاب کمردرد پیشگیری و درمان

دکتر محی الدین فصیحی هرندی، فوق تخصص درد
آدرس مطب 1: تهران- بزرگراه جلال آل احمد (شرق به غرب)- نرسیده به بزرگراه چمران- نبش کوی پروانه- پلاک 2 -ساختمان پریسا- طبقه دوم- کلینیک درد چند تخصصی آسا
آدرس مطب 2: تهران – میدان توحید – ابتدای ستارخان – نبش کوثر یکم – ساختمان پزشکان کوثر – طبقه دوم



مشاوره درد

moshavere